Cumartesi, Ocak 14, 2006

Mırıldanarak şarkı arama

-Ya baksana şööle bi şarkı vardı hani dırı dırı dın dın dırı dınnn...diye
- Ayh ne biliyim ben yahu ööle dırıdınn filan mayyak!
Günlerdir dilinize dolanan bir melodi var ama ne nerede duyduğunuzu ne de şarkıyı kimin söylediğini biliyorsunuz. Neydi o neydi neydiiii diye söylenirken delireceksiniz neredeyse. Google'a dırıdınn yazsan çıkmaz, arkadaşına söylesen "yürü bee" der. İşte New York Üniversitesi' nden bir grup insan da bu sorundan müzdaripmiş ki oturup şööle bi sistem kurmuşlar sizler için. Bu teknolojiyle melodinin bir kısmını mırıldanarak arama yapmanız mümkün. Tek ihtiyacınız olan, şarkınızı mırıldanabileceğiniz bir mikrofon! Bilgisayar bu melodiye ve ritmin özelliklerine göre veritabanında arama yapıyor ve buna en yakın şarkıları önünüze seriyor.

4 yorum:

ZeYNeP dedi ki...

Sen cok yasa emi:))
benim gibi yasi ileride olanlar icin harika bir sistem, senin anlattigin duruma cok dusmusumdur, gecen gece buyuk oglum arkadasinin evinden beni ariyor,
-Anne, ninnin nin ninnn sarkisini hatirliyormusun? ben kucukken sen soylerdin, ve suphanallah. Oglan gelmis 21 yasina, o kucukken lazimlikta otururken ona soyledigim sarkiyi hatirlamami istiyor :))
sonra dusununce buldum...Quo Status'a ait.
A vacation in a foreign land
Uncle Sam does the best he can
You're in the army now
Oh, oh, you're in the army now...

Sevgilerimle.
Zeynep

Not: word verification a bak
ilac ismi gibi:)))
noxatysn.

Sunthing Special dedi ki...

Hihihi :) ben de hatırlıorm o şarkıyı, küçükken tv de klibi çıkardı,pek hüzünlü bişeydi sanırım, ben de yuyiniyaminaaaavvv ooo fln diye söölemeye çalışırdım...

Selin dedi ki...

Merhabalar,

"şööle" linki şu an çalışmıyor..

tekrardan güncelleme imkanınız var mı acaba?

Selin,

Sunthing Special dedi ki...

Ben de baktım çalışmıyor ama kaldırdılarsa yapabileceğim birşey yok maalesef...